A familiy trip to London
Kursthemen
-
A FAMILY TRIP TO LONDON
- a webquest for 9th grade English -
-
1. Introduction
You’re the member of a family composed of four people including yourself.You want to go for a 3 days’ trip to London, from Paris , with all your family.
But before you start the trip you have to make up your mind about the following questions.
- How will you go to London?
- What will you do and see in London?
- How much will the holiday cost ?
- What photos will you take?
-
2. Task(s)
With your partners, decide which of the four proposed roles (mother, father, daughter, son) each student is going to play.
You will first plan your holiday individually,
you will also calculate your budget, step by step .
For each step , you will have grids to fill in.
Only fill in the column which concerns you.
You will also have to indicate on a map of London all the Underground Stations you plan to use, all the places and sites you plan to visit.
Those grids and map will then help you to:
- discuss your choices with the other members of the family and decide of a common program.
- Either present your future trip orally to the class before your holiday
or give a report of your trip after your holiday. -
3. Process - part 1-
Your steps to success
Follow step 1 to 7. -
5. Bewertung (häufig auch Evaluation genannt)
Grundsätzlich sollte jedes WebQuest evaluiert werden. Dabei kommt der Selbstevaluation durch die Schülerinnen und Schüler, die aufgefordert sind, über ihren eigenen Arbeitsprozess und die Qualität ihres Arbeitsergebnisses zu reflektieren, große Bedeutung zu. Dennoch sollten die SchülerInnen möglichst auch ein (schriftliches) Feedback über ihre Arbeit von der Lehrkraft erhalten. Es kann auch eine Bewertung in Form von Noten erfolgen. Die Bewertungskriterien können den SchülerInnen an dieser Stelle offengelegt werden. Hier können Sie sich über Evaluationskriterien informieren.
Moodle bringt hierzu eine ganze Reihe standardisierter Module schon mit (z.B. Umfragen und das Workshop-Modul) - Sie müssen diese aber nicht verwenden!
-
6. Präsentation
Moser fügt dem Konzept von Dodge als weiteres Element die Präsentation der Arbeitsresultate der SchülerInnen hinzu. Seiner Grundidee folgend, wird hier Wissen dargestellt, um es mit anderen auszutauschen und zu teilen. Für ihn steht dieser Punkt wesentlich stärker im Mittelpunkt als in der Mehrzahl der amerikanischen WebQuests.
-
Weiterführende Links und Literatur:
- Moser, Heinz: Abenteuer Internet. Lernen mit WebQuests, Zürich 2000
- Dodge, Bernie: Building Blocks of a WebQuest, 1996
- Moodle - die Seiten auf dem LFB: http://lehrerfortbildung-bw.de/werkstatt/netz/moodle/
- Weitere Infos zu Webquests erhalten Sie unter: www.webquests.de
(Sonja Gerber)